Tuesday, April 26, 2011

(^_^) tiDak puNya waKtu (^_^)

Masa itu segalanya
Kini,
aku sudah tidak punya banyak masa lagi untuk terus berfikir dan berfikir..Aku sudah penat untuk berfikir..Bagi aku masa itu terlalu singkat untuk aku lalui..apa yang bakal terjadi nanti aku terima dengan redha..Sudah sampai masanya aku membuat keputusan yang sebaik mungkin untuk diri aku..Selama ini aku banyak menjaga hati & perasaan orang..Thanks pada mereka yang pernah membahagiakan aku & tidak jemu memberi kata-kata semangat untuk aku selama ini.

Tapi, 
Demi mu sayang, ibu akan jaga kamu sebaik mungkin selagi ibu ada di bumi Allah ini..Ibu nekad kamulah segala-galanya bagi ibu sekarang..Kamulah penguat ibu sekarang..Patah tumbuh hilang akan berganti..aku tidak akan serik seandainya suatu hari nanti aku diuji dengan lebih teruk lagi kerana ujian Mu tidak akan henti buat hamba Mu yang sabar..Engkau tidak akan menguji hamba Mu seandainya Engkau mengetahui hamba Mu itu tidak mampu..

Cintai sekadar apa yg ada kerana cinta diletakkan pada rupa tidak kemana-mana..sekiranya cinta diletakkan pada akhlak, sudah pasti cinta itu mampu bertahan buat selama-lamanya..biarlah cinta aku itu kerana ALLAH..Mungkin Tuhan menginginkan aku bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, aku harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu..

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang..Bukan siapa dia sebelumnya...Kisah silam tidak perlu diungkit lagi sekiranya kamu benar-benar menyintainya setulus hati..Izinkan aku bersujud di atas sajadah cinta-Mu Ya Allah…..Selagi aku hidup…Jangan Kau tarik nikmat sujud ini Ya Allah…Di kala sujud inilah, aku menghampiri-Mu…Jangan Kau jauhkan aku untuk mendekati-Mu Ya Allah…

Kini,
ku rasakan pudar....sepudarnya bila aku mengetahui segalanya yang bakal terjadi nanti....setiap bait-bait perkataan yang ku dengar, perbuatan  & perkataan yg tertulis sering kali menjelma & terbayang di mataku..itu lah memori yang sukar ku Ctrl Alt Del hingga hujung nyawa..sampaikan setiap malam ku bangun untuk sujud bertahajud pada Mu..aku rasakan segala-galanya telah hancur..aku perlu mencari sinar baru..sinar itu adalah kamu sayang..sabar sayang, ibu tidak akan sekali-kali menunjukkan kesedihan ibu ini padamu..ibu tidak akan sekali-kali mengsia-siakan kamu kerana kamulah peneman sejati ibu & ibu perlu kuat untuk teruskan kehidupan ini...

Ya Allah, Lindungi aku dalam membuat keputusan ini..andai ini lah masa yang terBAIK engkau tetapkan pada ku..Akan aku gunakan masa ini sebaik mungkin..Thank You Allah kerana memberi kesempatan untuk aku merasai semua nikmat di bumi mu ini selama 29 tahun 3 bulan aku hidup.

No comments:

Post a Comment