Sunday, April 24, 2011

kiSah duKa seOraNg saHaBat

Hari demi hari..pelbagai cerita sampai ke telinga ku dan Hari ini, 24 April 2011 sekitar jam 10am, seorang sahabat dgn langkah lemah longlai dtg duduk di hadapanku ..beberapa ketika ku lihat air jernih di matanya bergenang dan hanya menunggu masa untuk  gugur. Insan ini mungkin mencari telinga untuk berkongsi kisah duka yang dilaluinya sejak 2 3 bulan ini membuatkan aku termenung & terfikir seketika..betapa ramai lagi wanita diluar sana dianiaya & mengalami nasib yang menyedihkan..kak N..apa yang mampu saya cakap bersabarlah kak N..ini ujian yang harus kak N lalui jugak dengan anak2 kak..di mata saya akak tersangat perfect tp tuhan tetap menguji akak..akak ada anak-anak lelaki kiut miut sebagai penguat akak di masa akan datang yang mampu menjaga akak sampai ke tua..tapi saya????..walau sehebat mana dugaan itu kak N..inilah dugaan kita kak..walaupun berat & sukar..tetap kita harus lalui juga..naik turun M kebelakangan ini menjadi satu trend bagi kaum hawa..moga aku dijauhkan dr semua ini..saya mengerti & fahami apa yang sedang kak N lalui..bersabar sayang..bersabar sayang...saya ada untuk menjadi telinga untuk akak.... tangisilah sepuas-puasnya di bahu saya ...kerana untuk saya membuka pekung saya biarlah ketika saya bersama DIA..Ya ALLAH...Peliharakanlah Kak N & anak-anak beliau..Semoga ada hikmah disebalik semua yang berlaku..AMIN

No comments:

Post a Comment