Monday, April 18, 2011

1 haRi 3 ceRiTa (^_^)

17 APRIL 2011

3 berita berbeza
3 masa berbeza
3 situasi berbeza
dan
3 cerita berbeza!!!!
SEMUANYA CERITA KESEDIHAN
Cerita yang bermain dengan emosi
yang mampu mengalirkan
AIRMATA si pencerita..
kita semua di uji..
yang membezanya kita..
jalan cerita yang berbeza..
di ceritakan kepada aku
kenapa AKU MENJADI PILIHAN mereka????
KENAPA???
KENAPA???
KENAPA???
adakah AKU ni cukup sempurna di mata mereka????
sempurnakah aku????
tiada SIAPA yang sempurna..
melainkan ALLAH...
aku hanyalah hamba ALLAH
yang sungguh naif di bumi NYA

3 situasi:
1. seawal 8.15am seorang hamba ALLAH mengajukan apa yg di alami & dirasai
2. dipertengahan hari sekitar jam 12.20pm 1 lagi situasi & masalah diluahkan
3. dan di kala jam 4.30pm another cerita dikongsikan 
adakah sebelum mereka meluahkan...
mereka tau kondisi aku????
pastinya..
sudah semestinya..
mereka tdk mengetahui apa yang aku lalui
tp ingatlah ALLAH sentiasa ada bersama hambanya
mintalah padaNYA
mohonlah padaNYA
berceritalah padaNYA
insya-ALLAH
pasti ada ruang & peluang pada kita
wahai kaum wanita
iaitu sahabat-sahabat ku semua
apa yang kalian lalui
apa yang kalian rasakan
apa yang kalian sedihkan

aku jua terlebih dahulu lalui
aku jua terlebih dahuli rasakan
aku jua sudah penat untuk bersedih
ku jua sudah penat untuk tangisi semuanya

berdoalah padaNYA


cukuplah kita tangisi tatkala kita berhadapan denganNYA
mohonlah segala petunjuk dariNYA
kerana hanya DIA yang mampu membantu kita
insan yang cukup lemah ini..





semua orang hanya mampu suruh kita BERSABAR seandainya mereka mendengar..
tapi hakikatnya kita yang lalui..
hanya diri kita yang LEBIH mengetahui apa yang terjadi dlm diri kita..
apa yang aku mampu lakukan dan khabarkan kepada kalian sahabatku..
bersabar kita semua..
pastinya semua yang berlaku
ada hikmah yang tersendiri.
yang tuhan telah tetapkan pada kita..

"kata-kata sabar"
"ada hikmah di sebalik sesuatu yang terjadi"
"pasti akan ada sinar untuk kita"
'itulah yang sering menjadi penguat kepada aku untuk akhiri sisa sisa kehidupan ini'

ku mohon..
kalian jua begitu
bersabarlah sahabatku
aku ada untuk kalian
seandainya kalian perlukan...biarlah ku sembunyi apa yang ku sedang lalui
janji hati sahabatku semua
mampu gembira pabila kalian luahkan..
ingatlah
FATIHA ada untuk kalian
dan
yang paling penting

INGATLAH
TUHAN MAHA MENDENGAR RINTIHAN KALIAN SEMUA...

YA ALLAH
LINDUNGI SAHABAT-SAHABATKU SEKALIAN
AMIN..

No comments:

Post a Comment