Sunday, April 3, 2011

soLat ku



biLa huJung minggu menjeLma,

Akulah manusia yg paLing gemBira,

Antara sbbnya:


~ Aku boleh soLat berJemaah 5 waKtu sehari semaLam...
itu lah hari & perbuatan yang paling aku tunggu-tunggu...
kerana weekdays hanya 3 waktu yg kadang2 aku boleh berjemaah...
selebihnya bersendirian...


~hati betul2 meruntun gembira & terharu...
tatkala IMAMku mengajak aku bersolat..
terasa seolah2 diri ini semakin dekat dengan NYA..


~Seorang menjadi imam dan seorang menjadi makmum...
Semakin ramai bilangan jemaah...
maka semakin besar pula fadhilat pahalanya...

~Fadhilat solat berjemaah...
amat besar sekali berbanding dengan solat bersendirian....

~Moga perbuatan ini...
mampu aku lakukan ..
smpi aku menutup mata..

Insya-ALLAH.

AMIN

*aku menyesal kerana pernah melarang hamba ALLAH dari solat berjemaah..
*moga2 tuhan mengampunkan dosa aku..
*maafkan AKU


3 April 2011




2 comments: