Tuesday, September 27, 2011

(^_^)..aSaM gaRam kehiDupaN..(^_^)


Petang itu ketika hujan lebat, dengan angin tapi tak de petir, aku duduk di dapur, berhampiran tingkap  & angelina dengan secawan air kosong di tgn...Hmmm, sambil menghirup air yg tidak berperisa seolah2 itulah diri aku kini..tidak berperisa..jiwa kosong..sekosongnya..cuba untuk menghiburkan diri sendiri, cuba melupakan setiap kenangan hitam di jiwa..melihat percikan hujan bertempias di grill rumah, tiba2 kenangan yang lepas mula menerjah, teringat kisah2 lama, terkenang sahabat dan kenalan, terimbau kenangan bersama orang2 yang telah pergi menghadap Ilahi.....hati rasa sayu, rasa sebak....al-fatihah untuk mereka2 semua..Moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka. Bila aku lihat dedaun kering penuhi longkang, dihanyutkan air deras..terdetik dalam hati, jika sampai masa aku, adakah kenangan aku juga akan hanyut ibarat dedaun kering tadi...hmmmm, tak pasti lah kan, moga ada orang yang masih ingat dan tidak lupa aku...huhu...sedey tiba2 bila ingat macam tu.... v_v

Dalam entri2 diblog aku baca, ada  beberapa kisah cerita yang begitu bermakna pada aku..kalau aku baca balik, rasa tersentuh, sudah pasti kesah entri berangkai untuk aku dari blog-blog yg aku follow sblm ni ..Kadang2 tersenyum sendiri, rasa berterima kasih sangat2, kadang2 rasa bersalah..kerdilnya diri aku..besarnya dugaan aku..bnyknya aku di uji.. Bila kita rasa runsing atau fikiran agak bercelaru, dan kita baca balik, cukup tersentuh & kadang2 rasa dihina dan kerdil puna da.. ada juga yang tak sikit banyak ia boleh menghiburkan....

Hmmm...hidup ibarat roda..bila kita berada diatas, ramai yang suka, ramai yang nak ambik tau pasal diri kita, bila kitaran masa meletakkan kita di bawah...kita akan mula dilupakan, sebab tidak memberi manfaat pada mereka lagi...itu kenyataan, takpelah...bersabar...apa yang berlaku pasti ada hikmah yang telah dijanji kan untuk kita....Syukur alhamdulilah aku terusan di uji oleh NYA..aku masih diberi nafas dan keupayaan untuk menempuh sehari lagi kehidupan sebagai hambanya di dunia ini... Salam sayang semua dari SUNOR...... jaga diri elok2 yea semua....I love u all..

Jom layan lagu2 kenangan ni..kebetulan lak kita makin menghampir ke situ..OKTOBER makin menjelma..masihkah ada sinar kejernihan atau sinar kehitaman dalam hidup kita semua nanti...sesama kita renungkan dan fikirkan..

No comments:

Post a Comment