Wednesday, August 17, 2011

(^_^)..puAsa siNoniM dgn IftaR..(^_^)


dah pun masuk day 17 Ramadhan..alhamdulillah masih mampu meneruskan puasa..bagi kaum hawa yg normal mesti ada puasa yang dah berlubangkan???!!biasa la tu..kan..kan..kan..bila sebut je puasa mesti otak ligak je mikir juadah iftar..entahla kekadang naik buntu otak nak pikir..main hentam keromo je masak..masuk dapur tung tang tung tang siap la ala kadar..alhamdulillah sampai saat ini, aku masih belum miss masak berbuka & sahur utk suami..semua full lagi melainkan time dia outstation..xde lagi la terlajak sahur mcm member2 lain tu..hikhikhik..walaupun hakikatnya kekadang liat nak bgn tp kuatkan semangat gak bgn prepare & amik berkat & sunat sahur..kebiasaannya masuk minggu ke 3 mula la aku buat perangai..bukan perangai apa pun perangai M besar iaitu MALAS..malas nak masak..hahaha..kekadang teringin gak nak berbuka puasa kat hotel ala2 buffet gitu..saje nak rewardkan diri sndri je pun...padahal makan x bnyk mana pun tp terasa nak jer kan..sekali setahun belum tentu lagi mkn situ bulan puasa..melainkan kena kursus duk hotel makanya ada la makan free....last year ada aku buat yg opis punya tp this year semua diam seribu bahasa so maknanya takder laa...nak makan hotel, mkn pizza, makan mc D, makan SR, makan KFC...perghhh nafsu kuda apa..wakakakakka..duk kusyuk buat kerja ni tetiba hubby bgtau poklan ajak berbuka umah dia..so cancel lagi lah masak arini..kalau ikut arini nak masak tumis serai kepah + siakap goreng jer.. arghhhh awat ni nafsu nak mkn hotel membuak-buak..ohhh tidakkkkk..anyone nak ???!!!!!!! jgn lupa bawak saya sekali tau...apa yg aku dah melalut ni yer..oklah nak sambung buat buku 'peberet' aku jap..bila entah nak siap 2nd draf ni tak tau la..nak muntah siput dh aku rasanya hadap mende ni hari2..moh layan pic je la tatkala peyut tgh berkeroncong ni..wakakakakkaaa...daaaaaaa...

Hotel Felda Resident

Menu Hotel..walawehhhhh

pizza hut

Spaghetti Meatballs

Island Supreme

SR

Pecan Butterscotch

Mc D

Double GCB

KFC

Snack plate



No comments:

Post a Comment