Tuesday, October 11, 2011

(^_^)..FACEBOOK OR FACEFOOD..(^_^)

facefood kenyang gak kan????
10 Okt 2011 -60 ribu manusia ketagih FB!!!!!..pejam celik pejam celik dh genap 1 BULAN jugak la aku deactive fb..kejap je kot DEACTIVE ni....kenapa???mengapa???nak tau jawapannya???

entahla aku sndri xde jawapannya...ramai org ckp fb ni banyak buruk dari baik ..kengkadang mende2 yg dlm fb ni boleh buat aku senyum sendirian dgn komen2 yg lucu2 dan ada gak yg boleh membuatkan air jernih aku mengalir tanpa disedari sendirian...mcm2 status di baca..macam2 komen di buat..mcm2 pic diupload...di mana ada yg menggembirakan dan x lupa jugak yang bisa menyentap naluri aku sebagai  seorg wanita, perempuan, isteri, surirumah & pekerja awam..so makin lama ia boleh membuatkan hati aku makin mengecil..kesian kat hati kita kan..asyik sering disakiti jer...bila la hati ni nak kembang & segar semula agaknya..sekembangnya bunga2 di taman Cameron Highland....

kini,
ku rasakan hidupku makin kosong jer..
sunyi sesepinya...kenapa!!!???nak tau jawapannya???
aku pun xde jawapannya...
boleh x gitu..:p

dulu,
aku leh jumpa kawan2 lama yg dh terputus hubungan setelah sekian lama..bertnya khabar..
sori yer..xs pakwe2 takder ye sbb mereka semua buta IT...:P

dulu,
aku sering mendapat info isu semasa dari fb..
terutama berita terkini hiburan sensasi..:P

dulu,
Fb tempat aku penuhi masa kosong dgn bermain game ..
Addicted to Cafe World, Tresure Island, Cake Mania

dulu,
aku sering travel2 online tgk negara2 org..
terutama baca kisah2 kengkawan yg kaki jalan..syok jer tgk pic2 mereka..tmbh knowledge..

dulu,
aku main masak2 online.
bnyk resepi yg mereka share di FB..

dulu,
aku tidak pernah terfikir akan terjebak akan semua mende2 begini..

tetapi..

kini,
tidak lagi..

kini ,
hidup aku celik mata kerja..
tidur malam pun dah tidak selena dlu..

kini ,
hidup aku balik rumah masak..
syok mencuba resepi baru..

kini,
hidup aku balik rumah kemas..
syok tgk umah sentiasa tersusun..

kini,
hidup aku balik rumah sapu sampah..
sbb aku alergik habuk...

kini,
hidup aku balik rumah mendobi..
kalau x dobi hbs la pakaian seme kotor2..

dan tidak lupa..

kini,
hidup aku balik rumah ANGELINA...
dia cukup memahami..terkedu bila sekali tu airmata aku mengalir terus kaki dia sentuh pipi aku seolah2 memujuk aku yg dlm kesedihan..so sweet that time...

aku enjoy lakukan semuanya..
aku ikhlas hanya kepadaMU TUHAN..

ENGKAU yang banyak mengajar aku erti TABAH..
ENGKAU yang banyak menagajar aku erti KESABARAN..
ENGKAU yang banyak merawat HATIKU..
ENGKAU yang banyak menggembira & menceriakan hidupku..
tetapi jauh di sudut hati aku..
aku sunyi..sunyi sesunyinya & aku kesiankan hati kecil aku..
sampai bila dia perlu lalui semua DUGAAN ini????.
hanya ENGKAU yang MAHA mengetahui segalanya...

bertabahlah wahai sang hati.. 
apa lagi daya aku!!!!boleh dikatakan sedikit sebanyak aku sudah terputus hubungan bersama rakan2 & sanak sedara sekalian..
bak kata pepatah...
KATAK BAWAH TEMPURUNG

&

maybe 1 day..
aku akan kembali bersama MUKA BUKU..
just wait & see..
semuanya KUASA MU TUHAN..




No comments:

Post a Comment